План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол засідання педагогічної ради
Плужненської гімназії
Хмельницької обласної ради
29.08.2022 р. №1
ПЛАН ЗАХОДІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) У ПЛУЖНЕНСЬКІЙ ГІМНАЗІЇ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ НА 2022/2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу |
||
1.1 |
Вивчення нових нормативно-законодавчих документів щодо протидії булінгу (цькуванню), ознайомлення з провідними практиками щодо протидії булінгу |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Адміністрація школи, педагогічні працівники |
1.2 |
Розгляд на засіданні методичного об’єднання вихователів питання «Про роботу педагогічного колективу щодо запобігання насильства та булінгу серед школярів» |
Жовтень |
Голова МО вихователів |
1.3 |
Обговорення на нараді при директорові підсумки реалізації шкільного плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню), на 2022/2023 н.р. |
Листопад |
Заступник директора з НВР. |
1.4 |
Оновлення «Правил поведінки для здобувачів освіти». Ознайомлення з ними учнів школи |
Вересень |
Заступник директора з НВР |
1.5 |
Оновлення розділу «Протидія булінгу» на офіційному сайті закладу освіти |
Вересень |
Заступник директора з НВР |
1.6 |
Створити інформаційний стенд «#СтопБулінг» |
Вересень |
Практичний психолог |
1.7 |
Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) |
Вересень |
Заступник директора з НВР |
1.8 |
Ознайомлення учасників освітнього процесу, представників батьківської громадськості з алгоритмами дій у разі виявлення випадку булінгу (цькування), розміщення відповідних документів на офіційному сайті школи |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Заступник директора з НВР |
1.9 |
Участь педагогічних працівників школи в практичних семінарах, вебінарах, майстер-класах, тренінгах з питань протидії булінгу та кібербулінгу (в тому числі онлайн) |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Педагогічні працівники |
2. |
Діагностичні заходи |
||
2.1 |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах |
Серпень та за потреби |
Практичний психолог |
2.2 |
Діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах: -спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; -психологічні діагностики мікроклімату, рівня згуртованості класних колективів та емоційних станів здобувачів освіти; -соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених учнів у колективах; -визначення рівня тривожності та депресії учнів. |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Практичний психолог, класні керівники 1-9-х класів |
2.3 |
Проведення тренінгів «Стоп булінг!», «Я проти булінгу!», «Як не стати жертвою булера» |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Практичний психолог, класні керівники 1-9-х класів |
2.4 |
Проведення профілактично-просвітницької, корекційно-розвивальної роботи з учасниками освітнього процесу |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Практичний психолог, класні керівники 1-9-х класів |
3 |
Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти |
||
3.1 |
Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом |
Вересень |
Директор, заступник директора з НВР |
3.2 |
Проведення навчального семінару для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування |
Жовтень |
Заступник директора з НВР |
3.3 |
Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти |
Січень |
Практичний психолог, соціальний педагог |
3.4 |
Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу |
За результатами кожної умовної чверті |
Практичний психолог, соціальний педагог |
3.5 |
Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Практичний психолог, соціальний педагог |
4 |
Робота з учнями |
||
4.1. |
Проведення уроків, практичних занять, бесід, тренінгів з питань протидії булінгу та кібербулінгу за участі шкільних офіцерів поліції та інспекторів патрульної поліції |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Практичний психолог, класні керівники 1-9 класів |
4.2. |
Зустріч учнів з представниками органів юстиції. Лекції на тему «STOP булінг!» в рамках Всеукраїнського тижня права та Місячника правових знань |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Класні керівники 1-9 класів |
4.3. |
Тиждень толерантності |
Листопад |
Педагог-організатор |
4.4. |
Перегляд відеофільмів, соціальних відеороликів з питань булінгу в учнівському середовищі із подальшим обговоренням проблемних ситуацій на виховних годинах |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Практичний психолог, класні керівники 1-9 класів |
4.5. |
Організація роботи консультативного пункту «Скринька довіри» |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Педагог-організатор, практичний психолог |
4.6. |
Конкурс малюнків та плакатів проти насильства |
Лютий |
Педагог-організатор |
4.7. |
Контроль стану профілактики й протидії випадкам булінгу (цькуванню) в учнівських колективах |
Грудень, червень |
Заступник директора з НВР |
5 |
Робота з батьками |
||
5.1 |
Проведення тематичних батьківських зборів: - «Протидія цькуванню в учнівському колективі»; - «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг»; - «Як навчити дітей безпечній поведінці в соціальних мережах» |
Вересень |
Заступник директора з НВР, класні керівники 1-9-х класів |
5.2 |
Проведення батьківського лекторію з питань протидії випадкам булінгу та кібербулінгу |
Жовтень |
Заступник директора з НВР, класні керівники 1-9-х класів |
5.3 |
Проведення консультацій щодо надання порад батькам з питань: - «Як зменшити ризик випадків булінгу та кібербулінгу серед підлітків»; - «Що робити, якщо Ваша дитина є булером? Поради спеціалістів»; - «Що треба знати про булінг батькам підлітків» |
Протягом 2022/2023 навчального року |
Практичний психолог, класні керівники 1-9-х класів |
5.4 |
Організація зустрічей батьків з представниками батьківської громадськості, які є фахівцями правоохоронних органів і структур |
Протягом навчального року |
Класні керівники 1-9-х класів |
5.5 |
Обговорення питання протидії булінгу (цькуванню) на загальношкільних батьківських зборах |
Грудень |
Адміністрація школи |
5.6 |
«Круглий стіл» для батьків на тему «Поговоримо про булінг та кіберулінг» |
Квітень |
Заступник директора з НВР, класні керівники 1-9-х класів |
6 |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
||
6.1 |
Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності |
2 рази на рік |
Адміністрація закладу, педагогічні працівники |
6.2 |
Анонімне анкетування учнів 5-9-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі |
Грудень |
Практичний психолог |
6.3 |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Грудень |
Класні керівники 1-9 класів |
6.4 |
Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів |
Лютий |
Практичний психолог, соціальний педагог |
6.5 |
Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти |
За потреби |
Заступник директора з НВР |
6.6 |
Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу |
Травень- червень |
Заступник директора з НВР |
Вик. Гурська О.О.