A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Плужненський ліцей
Хмельницької обласної ради

Права та обов’язки здобувачів освіти

Права здобувачів освіти

кожен має право на освіту (Стаття 53 Конституції України)
– держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам (
Стаття 53 Конституції України)
– свободу думки, совісті та релігії   (
стаття 14 Конвенції про права дитини)
– свободу вільно висловлювати свої думки , шукати, одержувати і передавати інформацію та ідеї будь-якого роду незалежно від кордонів в усній, письмовій чи друкованій формі, у формі творів мистецтва чи за допомогою інших засобів на вибір дитини (стаття 13 Конвенції про права дитини)
– мирне публічне зібрання, кожна дитина має право збиратися разом з іншими дітьми, приєднуватися або утворювати асоціацію чи спілку, за умови, що в процесі не будуть порушуватися права інших осіб (
стаття 15 Конвенції про права дитини)
– недоторканність приватного життя, честі та гідності (
стаття 16 Конвенції про права дитини)
– відпочинок, ігри та дозвілля, кожна дитина має право на відпочинок та вільний час, у який вона може грати та вільно брати участь у культурному та художньому житті (
стаття 31 Конвенції про права дитини)

ДІТИ (УЧНІ) МАЮТЬ ПРАВО НА:

КОНВЕНЦІЯ про права дитини 

  • освіту (безплатну й обов’язкову початкову освіту; доступність безплатної повної загальної середньої освіти та надання у випадку необхідності фінансової допомоги);

  • свободу думки, совісті та релігії;

  • свободу вільно висловлювати свої думки (шукати, одержувати і передавати інформацію та ідеї будь-якого роду незалежно від кордонів в усній, письмовій чи друкованій формі, у формі творів мистецтва чи за допомогою інших засобів на вибір дитини);

  • мирне публічне зібрання (кожна дитина має право збиратися разом з іншими дітьми, приєднуватися або утворювати асоціацію чи спілку, за умови, що в процесі не будуть порушуватися права інших осіб);

  • недоторканність приватного життя, честі та гідності;

  • відпочинок, ігри та дозвілля (кожна дитина має право на відпочинок та вільний час, у який вона може грати та вільно брати участь у культурному та художньому житті).

Конституція України, Закон України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та інші підзаконні акти

  • доступність освіти (рівні умови доступу до освіти);

  • безоплатну освіту (безкоштовне навчання від 1-го до 12-го року здобуття загальної середньої освіти);

  • якісні освітні послуги;

  • здобуття освіти в державних і комунальних закладах освіти незалежно від належності або неналежності до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань);

  • здобуття дошкільної та початкової освіти, поряд із державною мовою, мовою відповідної національної меншини особам, які належать до національних меншин України;

  • навчання в комунальних закладах освіти для здобуття дошкільної і загальної середньої освіти, поряд із державною мовою, мовою відповідного корінного народу особам, які належать до корінних народів України;

  • вільне формування політичних та світоглядних переконань;

  • індивідуальну освітню траєкторію (вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання);

  • створення умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням їх індивідуальних потреб;

  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

  • відзначення успіхів у своїй діяльності;

  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

  • захист від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

  • повагу людської гідності та захист від приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою*;

  • безпечне освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу (цькування);

  • захист від будь-яких форм фізичного та психічного насильства під час освітнього процесу;

  • захист від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою;

  • отримування соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

  • неприпустимість словесних образ, лайки та підвищеного тону спілкування з боку інших учнів та педагогів на свою адресу;

  • безкоштовні підручники та посібники, у тому числі й в електронному форматі;

  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів;

  • доступ до  інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

  • особисто або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти (через органи учнівського самоврядування);

  • початок занять не раніше 8 години/при двозмінному режимі навчання початок занять у другу зміну – не пізніше 14 години, закінчення – не пізніше 19-20 год.;

  • такий обсяг домашніх завдань, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі 45 хв.; у 3 класі – 1 години 10 хв.; 4 класі – 1 год. 30 хв.; у 5-6-му класах – 2,5 години; у 7-9 класах – 3 години; у 10-12 класах – 4 години;

  • проведення предметів, що вимагають значного розумового напруження для молодших школярів на 2-3 уроках, а для учнів середнього і старшого віку – на 2, 3, 4 уроках;

  • розподіл навчального навантаження протягом тижня таким чином, щоб найбільший його обсяг припадав на вівторок та середу;

  • оптимальне навчальне навантаження протягом тижня, а також правильне чергування протягом дня і тижня предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання та основ здоров'я і фізичної культури (лише у 10-12-х класах допускається проведення спарених уроків з основних і профільних дисциплін (предметів);

  • на відпочинок, канікули, позашкільну діяльність.

* Ігнорування фізичних потреб дитини (заборона піти до туалету) може трактуватися судами як жорстоке поводження з дітьми і аморальний проступок, що є підставою для звільнення.

ДІТИ (УЧНІ) ЗОБОВЯЗАНІ:

  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності);

  • досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

  • дотримуюватися принципу академічної доброчесності (самостійно виконувати навчальні завдання, робити посилання на джерела інформації, дотримуватися норм законодавства про авторське право і суміжні права, надавати достовірну інформацію про результати власної навчальної);

  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

  • дотримуватися вимог установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

  • повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно себе, учнів, вчителів та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу.


 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень